VOOR WERKGEVERS

Stimuleer jij medewerkers om het
veiligheidspaspoort te behalen?

Welkom bij het veiligheidspaspoort! Door als werkgever je team te stimuleren tot het behalen van het veiligheidspaspoort, onderstreep je dat jouw organisatie veilig werken belangrijk vindt. We omschrijven even de regels voor inschrijving en facturatie.

Je wil één of meerdere medewerkers inschrijven voor een praktijkassessment (minder dan 5)?

Nodig elke medewerker individueel uit om de inschrijving en betaling te regelen. Denk eraan dat de kandidaat zich enkel kan inschrijven wanneer hij/zij/x al geslaagd is voor het online examen. Is dat nog niet het geval, dan zal de examenmodule niet openen.

Nodig elke medewerker individueel uit om de inschrijving te doen. De kandidaat logt in op het leerplatform en kiest datum en locatie. Bij inschrijving dient er onmiddellijk betaald te worden. Spreek met je medewerker af hoe die betaling zal verlopen. Er is hiervoor geen tussenkomst vanuit het Sociaal Fonds Podiumkunsten.”

Je wil meer dan 5 werknemers inschrijven voor het praktijkassessment?

Neem dan contact op met het examencentrum middels dit formulier. Je stuurt een lijstje van de namen van de medewerkers naar het examencentrum. We laten je weten waar en wanneer we de assessments voor je collega’s kunnen inplannen. Wanneer u vervolgens als werkgever schriftelijk akkoord gaat met de voorgestelde locatie, datum en tijd, ontvangt u een factuur met het bedrag van 395 euro (325 euro + BTW) per ingeschreven werknemer. 

De kandidaten moeten geslaagd zijn voor het online examen én moeten hun afspraak voor het examen zelf ook nog bevestigen via het leerplatform. Op die manier geven ze ook toestemming tot een praktijkbeoordeling.

We gaan ervan uit dat je hier zo weinig mogelijk aanpassingen aan doet.  Wil je iemand vervangen in de planning? Dan breng je het examencentrum op de hoogte tot maximaal 5 werkdagen voor de examendatum, dat geeft ons examencentrum de nodige tijd. Wil je een plaats annuleren of een collega vervangen door een andere in de examenplanning? Lees graag onze annulatievoorwaarden hieronder.

Je wil het praktijkexamen van het veiligheidspaspoort zelf organiseren

Je wil de praktijkexamens in je eigen organisatie plannen om je medewerkers te motiveren tot het behalen van het veiligheidspaspoort? Dat kan. Je contacteert het examencentrum met de nodige informatie: Waar en wanneer kan je de praktijkassessments laten doorgaan? Voor hoeveel dagen heb je 2 assessoren nodig? Houd er rekening mee dat je niet als assessor mag fungeren voor je eigen medewerkers om de objectiviteit van de test te garanderen.  Je kan op dat moment wel niet rekenen op een vergoeding voor je locatie.  Het grote voordeel hiervan is dat je het prakijkexamen makkelijk kan integreren in een normale werkdag, zonder verplaatsingsduur- of kosten.

Je wil je eigen podium/eventlocatie ter beschikking stellen van deelnemers buiten je eigen organisatie?

Je bouwt de examenset-up en bent bereid om deze voor de examens van het veiligheidspaspoort ter beschikking te stellen? Dan kan je aanspraak maken op een dagvergoeding voor je locatie. Je mag een vergoeding van 500 euro (excl btw) per dag factureren voor een maximumduur van 3 dagen. Kan de set-up langer blijven staan omdat die zaal nog wat langer beschikbaar is? Dat is heel welkom als het kan, zo kunnen wij de kosten van het examen drukken. Vraag ons toegang tot de ruimte op het leerplatform voor examenlocaties, daar krijg je alle info over de examenset-up en een manual.

Wil je graag als werknemer of flexwerker deelnemen aan een praktijkassessment?

Boek en betaal dan nu meteen je sessie via het leerplatform; het praktijkexamen kost in Vlaanderen 395 euro (325 euro + BTW). Je moet geslaagd zijn voor het online examen, anders zal de reservatietool niet opengaan. Je ontvangt ook meteen een factuur zodat je eventueel een terugbetaling kan vragen aan je werkgever als die voorziet in een terugbetaling. Ga naar de ruimte voor kandidaten van het veiligheidspaspoort via Home/ Praktijkassessment.

Wat zijn de annulatievoorwaarden?

Je kan de inschrijving individueel of voor een werknemer kostenloos annuleren ten laatste tot 7 dagen  voor je afspraak. We vinden het belangrijk dat de examendata zoveel mogelijk worden gerespecteerd; 2 assessoren regelen in combinatie met een opgebouwde examenset-up vergt een flinke tijdsinvestering van een heel aantal collega’s; schrijf je/een medewerker alleen in wanneer je zeker bent aanwezig te kunnen zijn.

Ben je toch verhinderd, dan laat je dit ten laatste 7 dagen voor je examendatum weten aan het examencentrum, en plannen we meteen een nieuwe datum voor je in.

Annuleer je binnen de 5 werkdagen voor je examendag, dan is de kans klein dat we nog zo snel een vervanger vinden en de assessoren liggen al vast. We factureren je 50% van de kost. 

Is een medewerker afwezig en kan je een andere collega zijn/haar/x plaats laten innemen, dan kan je dit regelen met het examencentrum ten laatste 7 dagen voor de examendatum. De dag zelf iemand de plaats laten innemen van iemand anders is niet toegestaan. Denk eraan dat je geen vervangende collega kan inschrijven als die niet al geslaagd is voor het online examen van het veiligheidspaspoort.

Bij niet-deelname of annulatie op de dag van het praktijkexamen zal 100% van de kost effectief gefactureerd worden, Bij ziekte op de dag van de opleiding zal er niets aangerekend worden indien ons een kopie van een ziekteattest wordt bezorgd.

Gegevens kandidaten
Geef de gegevens door van de kandidaten die je wil aanmelden voor het praktijkexamen. Wij gaan controleren of de kandidaat is geslaagd voor het online examen via het leerplatform. Het is daarom belangrijk dat de kandidaat de juiste gegevens heeft staan in het platform. Geef het als volgt door: Naam Familienaam geboortedatum emailadres, dus John Doe 26-02-1988 johndoe@emailadres.com
Gegevens contactpersoon(Vereist)
E-mailadres(Vereist)
Akkoord kosten(Vereist)
Individuele aftoetsing(Vereist)

Wil jij aub even de tijd nemen om feedback te geven op je leervaring?

Heb jij nog vragen over het veiligheidspaspoort? Neem dan contact op met Katrien de Troyer van Podiumkunsten via katrien@podiumkunsten.be.